شرایط و ضوابط عمومی رزرو و خرید بلیط هواپیما
- عملیات خرید بلیط در وبسـایت گروه خدماتی جوی مشـمول مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بـوده و هرگـونه تخـلف تحت پیـگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد میشود که از کلیهی قوانین و مقررات خرید آگاهی کامل دارد.
- طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است.
- هنگام ثبتنام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صـحیح با حروف انگلیـسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و گروه خدماتی جوی ، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شدهاند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر میبایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.
- بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد. تبعات قانونی آن به عهده مسافر است.
- در قوانین هواپیمایی کشوری، مسـافران نوزاد کمتـر از دو سـال، مسـافران کودک بیـن دو تا دوازده سـال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمیتوان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسـال خـرید کرد لازم به ذکـر است که در بلـیطهای نرخ مصـوب، قیمـت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیطهای چارتری و برخی بلیط های غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.
- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطـعی شده و اطلاعـات بلیط به کـاربر اساماس و ایمیـل مـیشود. هنگـام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائهی یک نسخهی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائهی شمارهی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
- هر نوع کنسـلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمهی کنسلی میشود. مقـدار این جریـمه بنا بر قـوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیهی پول، بهطور آنلاین به حساب مسافر برمیگردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت) میباشد. این مسـئله در مورد پروازهـای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.
- لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمهی کنسلی را شامل نمیشود. در این صورت مسافر فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر میکند.
- در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائهی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه الزامی است.
- نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاینها در بلیط مشخص میشود. مسئولیت هر نوع تغییر و مغایرت در نوع هواپیما بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است و گروه خدماتی جوی در این مورد مسئولیتی ندارد.
- در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایسـتی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پـرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصـله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر میباشد.
- لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمهی کنسلی شود.
- خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشـوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانـمهای باردار، افراد مبتلا به بیمـاریهـای قلبی-عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمـایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
- بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسـیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانسـتان، هند، بنـگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهدهی خودِ کاربر خواهد بود.
شرایط و ضوابط رزرو و خرید چارتر
- پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیسـتمی با تغییرات بیشتری مواجه هسـتند و در یک درصد مواقع ممـکن است قابل استـفاده نباشند، در چنـین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، هزینهی بلیط از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. گروه خدماتی جوی تمام تلاش خود را میکند تا این ریسک را به صفر برساند.
- در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط بهطور کامل استرداد خواهد شد.
- در صورت ابطال یا تاخیر بیش از ۲ ساعت در پروازهای چارتری ارسال بلیط مهر شده الزامی است.
- قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.
قوانین عمومی مربوط به کنسلی بلیط پرواز داخلی
- در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمهی کنسلی میشود. مقدار این جریمه طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیط کسر شده و باقیمانده مبلغ، بهطور آنلاین به حساب مسافر برمیگردد. این مسئله در مورد پروازهای غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری) است.
- در صورت ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز بلیط خریداری شده شامل جریمهی کنسلی نمی گردد
- در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائهی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه الزامی است.
- در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می باشد و گروه خدماتی جوی هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و جریمه کنسل شدن بلیط دوم به عهده مسافر است.
قوانین کنسلی بلیط پروازهای داخلی
- طبق قوانین 14 جانبه میان ایرلاین ها و بر اساس قوانین داخلی هر ایرلاین ،در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است:
- در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر ایران ایر ، اسمان ، کاسپین ، ماهان ، آتا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 3 روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.
- در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر قشم ایر ، کیش ایر ، کارون، سپهران باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 48 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.
- در صورتی که پرواز رفت ویا برگشت مسافر تابان ، معراج ، ساها باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 24 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.
- هواپیمایی زاگرس و ایرتور جز توافقنامه 14 جانبه نبوده در نتیجه پرواز های این دو ایرلاین شامل این قانون نمیشود. در صورت لغو و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد.
- در صورتی که بلیط رفت و یا برگشت هواپیمایی کیش ایر باشد ، این ایرلاین تنها در صورتیکه هر دو بلیط رفت و برگشت توسط گروه خدماتی جوی صادر شده باشد و هر دو بلیط سیستمی باشند قانون 14 جانبه را اجرا خواهد کرد.
شرایط و ضوابط خرید اینترنتی پرواز خارجی
- تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعاتتان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمهی کنسلی لحاظ خواهد شد.
- به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینالهای ورودی و خروجی توجه کنید.
- سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت دهید.
- حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.
- صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشی.
- اقامت دایم یا موقت کشور مقصد :
- ویزای بلندمدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یکسال (برای مثال ویزای دانشجویی و ...
- داشتن بلیط ادامهی مسیر:
- پیش از خرید بلیط تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ آن ها به عهده مسافر می باشد.
- صدور بلیط یک طرفه به مقصد ارجان (قبرس شمالی ) و بلگراد (صربستان ) برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع میباشد
- مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه دارند نمیتوانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا دارند پرواز انجام دهند . (مانند تهران استانبول با هواپیمایی ایژین و توقف در آتن)
شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط هتل
- مسئولیت کلیهی رزروهای ثبت شده بر عهدهی گروه گردشگری جوی است و گروه گردشگری جوی تضمین میکند تا با تکمیل فرآیند خرید و دریافت نامه اقامت (واچر)، بتوانید به راحتی در هتل و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات هتل بهرهمند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف هتل نظیر خرابیها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجه گردد، در اینگونه موارد گروه گردشگری جوی تمام تلاش خود را مینماید تا برای مسافرین خود، هتل و یا اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مشتری، مبلغ را به صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور نماید.
- اطلاعات هتل ها و مراکز اقامتی ارائه شده در گروه گردشگری جوی ، به صورت مستقیم از منابع رسمی (هتل ها، مراکز اقامتی و ...) دریافت شده است. به علت تغییرات دورهای این اطلاعات، تایید صحت آنها بر عهده همان منابع می باشد. گروه گردشگری جوی تلاش میکند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن بهروزرسانی نماید.
- اگر مالکیت هتلها با گروه گردشگری جوی بود، مطمئنا تمامی خدمات اعلام شده از طرف مراکز اقامتی را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین می نمود ولی هتلها ممکن است در مواردی در ارایه خدمات اعلام شده کوتاهی نمایند، در اینصورت ما از شما میخواهیم تا این قبیل مشکلات را با گروه گردشگری جوی درمیان گذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر مسافرین قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از خدمات اقامتگاه حذف نماییم.
- در روزهای پر مسافرِ سال، هتلها قوانین خاصی را اجرا میکنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارائه خدمات داشته باشند. از جمله این قوانین میتوان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی هتل ها عدم ارائه سرویسهای اتاق به صورت تخت اشاره نمود.
- احراز هویت با کارت ملی و یا شناسنامه و احراز شرایط محرمیت، تنها وجود نام زوج در شناسنامه همسر است، در برخی هتل ها صیغهنامه با مهر برجسته نیز پذیرفته میشود ولی این پذیرش عمومیت ندارد؛ اقامتگاه ها در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اتاق ها ممانعت نموده و مطابق قوانین کنسلی عمل مینمایند.
- هنگامی که شما رزرو خود را کنسل میکنید، این ریسک برای هتل وجود دارد تا نتواند در زمان باقیمانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به عنوان جریمهی استرداد از مسافر دریافت کند. سیاست هتلداران در میزان این جریمه متفاوت است و حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما میخواهیم به محض انصراف ، گروه گردشگری جوی را از تصمیم خود مطلع نمایید تا جریمه کمینه گردد. وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن از گروه گردشگری جوی خرید کرده اید، واریز خواهد شد.
- برای پذیرش بانوان که بصورت تنها قصد اقامت دارند قانونا مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت ها و سازمان ها مبنی بر ماموریت و یا شرکت در همایشها، اقامت براحتی میسر میشود. اگر میخواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.
- عملیات خرید بلیط در گروه گردشگری جوی مشمول مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیک ایران بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی ، متعهد میشود که از کلیهی قوانین و مقررات خرید آگاهی کامل دارد.
- ضمنا در صورت عدم توجه به موارد فوق مسئولیت و خسارات وارده به عهده مسافر بوده و شرکت گروه خدماتی
شرایط و ضوابط رزرو بلیط تهران گردی
- همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی الزامی است.
- مسافرین محترم در طول سفر ملزم به رعایت کلیه ضوابط، اصول اخلاقی و شئونات اسلامی می باشند.
- خدمات تعهد داده شده طبق توضیحات مندرج در لیست ارائه خواهد شد.
- خدمات تعهد داده شده به مسافران جهت گشت های نیم روزه شامل حمل و نقل، پذیرایی میان وعده، ورودیه، بیمه و راهنما می باشد.
- حفظ اموال و مدارک شخصی به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن آن هیچ گونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
- در خصوص ثبت نام گروهی فقط فردی که به نمایندگی گروه اقدام به ثبت نام نموده، مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پرداخت های مالی می باشد.
- پس از ثبت نام و صدور بلیط در صورت انصراف مسافر، به جهت پرداخت هزینه های تکلیفی هیچ مبلغی استرداد نمی گردد.
- مسافر موظف است در ساعت اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و عدم حضور به منزله انصراف مسافر از گشت قلمداد می شود.